مَثَل كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق می كنند.

طی کسب اطلاع از معاونت دانشجویی بابت کمک اخیر جناب آقای مهندس ابراهیم جمیلی به ساخت و تجهیز خوابگاه بر آن شدیم تا لحظاتی را در خدمت این خیر ارجمند پای صحبت تلفنی ترنم باشیم. آیه شریفه261 سوره مبارکه بقره: «مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ “: “مَثَل (صدقات‏) كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏‌كنند همانند دانه‏‌اى است كه هفت خوشه بروياند كه در هر خوشه‌اى صد دانه باشد و خداوند براى هر كس كه بخواهد (آن را) چند برابر مى‏‌كند و خداوند گشايشگر داناست‏» .
به رسم ادب پیشاپیش از بذل عنایت و وقتی که جناب آقای مهندس ابراهیم جمیلی با توجه به مشغله فراوان در اختیار این اداره قرارداد، کمال قدردانی را داریم.
به عقیده وی هر کسی که از لحاظ مالی در وضعیت بهتری قرار می‏‌گیرد، جدا از مسئولیت شخصی که دارد، مسئولیتی اجتماعی نیز پیدا می‏کند که نباید هیچ وقت از این مسئولیت مهم دور باشد و آن چیزی نیست جز دستگیری از نیازمندان.
آقای مهندس جمیلی در پاسخ به چرایی این کمک و حمایت، گفتند: الگوی حرکتی ما در این خصوص، بنیاد فرهنگی دکتر مصلی‌نژاد می‌‏باشد. با لطف خدا و دعای دانش‌‏آموزان و دانش‏جویان که شامل حال ما شد، بنیاد نیکوکاری جمیلی تأسیس گردید و از سال 1386 با حمایت 80 نفر از دانش آموزان بی‏‌بضاعت آغاز به‌کار نمود و تاکنون نیز این فعالیت‌ها ادامه داشته و امیدواریم که به‌صورت گسترده‏‌تر استمرار یابد.
از وی درخصوص انتخاب جامعه هدف این بنیاد سئوال شد که تصریح نمودند: گاهی مسائل مالی و عدم امکان تأمین آن از سوی خانواده‏‌هایی که دانش‌‏آموزان و دانش‏جویان مستعد و باهوشی را در خود جای داده‏‌اند باعث می‏‌شود این قشر از جامعه علی‏‌رغم شایستگی‏‌هایی که دارند از خانواده آموزشی و علمی و در نهایت ایفای نقش در پیشرفت کشورمان به‌دور باشند که این مسئله ما را به این مهم سوق داد.
رئیس هیأت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی این حمایت‌‏ها را شروع کار دانسته و افزود: همه کمک‌‏های این بنیاد از طریق قسمتی از درآمدهای واحدهای تولیدی و شرکت‏‌هایی که با نیت خیر بنا شد تأمین می‏‌گردد و تاکنون از هیچ ارگان و نهادی کمک مالی اخذ نگردیده‌است و همه هزینه‏‌ها توسط هیئت امناء اهداء می‏‌گردد که امیدواریم دعای مردم همیشه و در همه حال همراه ما باشد تا از این توفیق عظیم بی‌‏نصیب نمانیم.
آقای مهندس جمیلی در پاسخ سوالی درخصوص انتظارات خود از مراکزی که مورد حمایت واقع می‌‏شوند گفتند: هیچ انتظاری نداریم. انجام وظیفه است و بس. ” از همه عزیزان التماس دعا داریم تا لطف خدا شامل حال ما شود که تاکنون هم، چنین بوده‌است.”
نامبرده از ادامه فعالیت‏‌ها بالاخص کمک درخصوص ساخت خوابگاه 236 نفره دانشگاه با توجه به اینکه آن‌را از مهم‌‌ترین ملزومات تحصیل قشر فرهیخته جامعه می‏‌داند به‌عنوان برنامه‌‏ آینده خود نام برد.
ضمن تقدیر مجدد از حمایت‏‌های خالصانه ایشان شایان ذکر است، ایشان از سال 1386 تاکنون سالانه مبالغی نیز به‌صورت ماهیانه به دانشجویان بی‌بضاعت دانشگاه کمک نموده‌اند که در سال 1391 این تعداد به 120 دانشجو رسیده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *